قیمت انواع پتو ضخیم نوزادی در بازار

پتو ضخیم نوزادی با اینکه ضخیم است اما جنس نرم و لطیفی دارد. بهترین پتو ضخیم آن پتویی است که نوزاد را از سرما حفظ کند تا بدن ضعیف و ریز نوزاد دچار عارضه و بیماری شود. پتو نوزاد معمولا پتویی کوچک و زیبا است. قیمت انواع پتو نوزاد بسته به جنس و مدل آن متفاوت است و در بازار قیمت ثابتی ندارد.

قیمت انواع پتو ضخیم نوزادی در بازار

چند مدل از انواع پتو ضخیم نوزادی

چند مدل از انواع پتو ضخیم نوزادی

پتو نوزادی یکی از ضروری ترین وسایل سیسمونی نوزاد می باشد. انواع پتو نوزادی به پتو های سبک و پتو های سنگین تقسیم می شود.

بعضی از پتو های نوزادی به گونه ای طراحی شده اند که به مانند حوله تن پوش هستند، یعنی سر کودک در محلی جدا و وصل به بدنه پتو کودک قرار می گیرد و نوزاد کاملا درون پتوی خود جای می گیرد. مزیت این نوع پتو ها این است که با تکان ریزی از نوزاد، پتو از روی او دور نمی شود.

پتو نوزاد به پتو معمولی و پتو ابریشمی تقسیم می شود که هردو اینها از نظر گرما یک کارایی دارند اما از نظر جنسیتی با یکدیگر کاملا متفاوت اند که بعد به بررسی هریک از این ها می پردازیم.

نوزادان نیاز به مراقبت های بسیاری دارند. پتو علاوه بر ایجاد گرما و حس آرامش و ریلکسی برای نوزاد، محافظ او در برابر اجسام سنگین تر نیز می باشد.

نوزادان دو الی پنج ماهه اصلا نیازی به پتو ندارند زیرا پتو هرچقدر هم که سبک باشد باز هم برای بدن نحیف نوزاد چند ماهه سنگین و پر حجم است و ممکن است نفس کشیدن را برای نوزاد سخت و منقطع کند.

پس بهتر این است که برای این نوزادان همان پارچه ای نازک استفاده کرد و دمای خانه را گرم نگاه داشته تا سرما نخورند.

انواع پتو نوزاد:

۱. پتو پنبه ای: این پتو ها از پنبه نرم ساخته شده اند و جنس آنها تماما پنبه است و مناسب برای کودکان ۶ ماه الی یک ساله می باشد. این پتو ها زیاد بدن نوزاد را گرم نگه نمی دارند که مبادا خدایی نکرده نوزاد دچار گرما زدگی شود

۲. پتو پشمی : از جنس پشم است که به نسبت پتو های پنبه ای ضخیم تر هستند. این پتو ها کمک می کنند دمای بدن کودک در زمستان به تعادل برسد و کودک عرق نکند. پتو های پشمی به علت نرمی و انعطاف پذیر بودنشان به کودک حس خوبی می دهند و توصیه می شود برای نوزادان از این دسته پتو ها خریداری شود.

هر پتویی برای فصلی از سال تهیه شده است خصوصا پتو نوزاد. مثلا پتوهای پشمی برای زمستان و پتوهای پنبه ای که نمی گذارند گرما در بدن نوزاد نفوذ کند برای تابستان ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرند.

بهترین پتو ضخیم نوزادی شیک

بهترین پتو ضخیم نوزادی شیک به دلیل اینکه پوست نوزاد بسیار حساس است باید در انتخاب بهترین پتو برای او دقت کنید. زیرا هنگامی که پتو را روی صورت و بدن نوزاد می کشید ممکن است لبه پتو به صورتش بخورد و اگر پتو جنس ضخیم و بدی داشته باشد صورت نوزاد شما را می آزارد.

متناسب با فصول سال پتوی نوزاد را انتخاب کنید. در فصل های بهار و تابستان از پتوی نازک نخی برای نوزاد استفاده کنید و در فصول زمستان پاپی ضخیم ابریشمی را برای نوزاد انتخاب کنید.

پتوی منتخب نباید به قدری سنگین و ضخیم باشد که تنفس را برای نوزادان سخت کند. همچنین باید از رنگ و الیاف های طبیعی باشد زیرا رنگ های شیمیایی برای پوست نوزاد مضر می باشند.

سایز، ابعاد و قواره پتوی نوزاد بسیار مهم است. پتو نوزاد باید به اندازه ای باشد که تمام حجم بدن نوزاد را در بر گیرد.

انتخاب پتو نوزادی امری ساده و گذرا نیست و باید با افرادی که تجربه خرید سیسمونی نوزاد و کودک را دارند مشورت کرده و به خرید بپردازید. پتو نوزاد آنقدر هم نباید بزرگ باشد که باعث بالا رفتن حرارت بدن او شود.

پتویی مناسب و خوب است که پس از شست و شو ترکیب آن بهم نخورد و ریشه ریشه نشود. جنس پتو نوزاد نباید خشک باشد که موجب آزار نوزاد شود.

بهترین پتو نوزادی شیک، پتو های خز دار و پشمی می باشند زیرا علاوه بر گرمای خوبی که دارد زیبایی و بافت تمیزی هم دارند که هم مورد توجه نوزاد و هم والدین او قرار می گیرد. علاوه بر پتوی روی نوزاد تشکی که زیر او می اندازید هم به همان اندازه مهم است.

بدن نوزاد حساس و نرم و به اصطلاح آبکی است و هر چیز سفت و سختی را نباید نزدیک او قرار داد چراکه منجر به آسیب رسیدن به سر و تن او می شود.

راهنمای انتخاب پتو ضخیم نوزادی

راهنمای انتخاب پتو ضخیم نوزادی پتو هایی را برای نوزاد انتخاب کرده و خریداری کنید که علاوه بر تامین سلامتی و جان نوزاد، به شوق و ذوق کودکانه او نیز کمک کند. پتو های گوش دار کودکانه برای نوزادان بالای شش ماه بسیار مناسب هستند زیرا کودک کم کم شروع به دست و پا زدن می کند و نگاهش سمت وسایلش جلب می شود و اولین چیزی که کودک به آن بر می خورد پتوی او است.

انتخاب پتو ضخیم نوزادی در عین ساده بودن مهم هم است و پس از یکبار تجربه می توانید برای دفعات بعدی به راحتی و به سادگی پتو نوزاد را انتخاب و خریداری نمایید. گفتیم که ابعاد و اندازه پتو نوزاد مهم است، پتو نوزاد اگر خیلی بزرگ باشد ممکن هنگام تکانهای نوزاد به دست و پا و سر او بپیچد و خدایی نا کرده باعث خفگی کودک شود.

توجه داشته باشید که همیشه هم نیاز به انداختن پتو روی نوزاد نیست و تنها در مواقع سرد و شب ها مادر ملزم به پوشاندن بدن نوزاد با پتو می باشد که هوا سرد و شرجی است. پتو های دست بافت به نسبت پتوهای ماشینی بهتر هستند.

پتو های دست بافت از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار هستند زیرا با دست تهیه می شوند اما پتو های ماشینی که با ماشین های کارخانه ها ساخته می شوند الیاف اولیه خود را تقریبا از دست می دهند.

خرید پتو ضخیم نوزادی ارزان

خرید پتو ضخیم نوزادی ارزان

خرید پتو ضخیم با قیمت ارزان تر از آنچه در بازار موجود می باشد زیاد توصیه نمی شود زیرا آن پتو قرار است مورد استفاده نوزاد قرار گیرد پس باید زیاد سمت قیمت های ارزان نروید؛ چرا که پای سلامتی نوزاد در میان است.

خرید پتو نوزادی ارزان از نظر اقتصادی به صرفه است اما از نظر استفاده آن زیاد مقرون به صرفه نیست زیرا پس از مدت کوتاهی بافت آن بهم می ریزد و پتو دیگر لطافت سابق را نخواهد داشت.

  • تبلیغات: 
    1. خرید مستقیم تشک طبی زمینی
    2. تفاوت پارچه کتان و پارچه پنبه ای
    3. فروشنده عمده پتو و متکا در ایران
    4. مرکز پخش پتو و روفرشی در تهران

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما